Prøver på nytt

Da prøver jeg på nytt så får vi se hva som kommer ut av skrivingen nå…

Jeg må bare få si tusen takk til alle dere som leser bloggen og all støtte jeg får <3 Det betyr enormt mye.. 

Så håper jeg at min åpenhet rundt forskjellige tema kan hjelpe andre mennesker <3 Det er mye derfor jeg gjør det.. Å få bort tabu på diverse er noe jeg virkelig brenner for, men jeg klarer det ikke alene <3 Det er bare så godt og se at folk tar seg tid til å lese min blogg <3 Det betyr enormt mye.. 

Jeg leste en tekst på fb tidligere, som jeg måtte kopiere, der har vedkommende skrevet at om noen sitter der ute idag, i ett voldelig forhold, skriv pm og spør om eyelineren osv, forskjellige koder sånn at vi som sitter utenfor kan forstå og evt ringe politi.. Det varma hjertet mitt sånn at det finnes egentlig ikke ord. Håper at dem som trenger det, ser det og gjør det <3 Jeg tenker støtt på åssen det hadde vært om jeg hadde det sånn nå.. Og i tillegg var innestengt, i karantene med vedkommende.. Det er skremmende og tenke på.. 

Så jeg håper at dem der ute skulle trenge hjelp, ber om det. Det er så viktig <3 Jeg trodde selv at jeg aldri skulle komme meg ut av det, men se på meg nå!! 

Tenk på dere selv, ikke på partner.. Og ja jeg vet at dette skjer blant menn og, at det finnes mange menn som opplever det samme! Det gjelder like mye dere! 

Glem tabu! Tenk på deg selv.. Vi har fått ett liv! Ikke kast det bort på folk som ikke unner deg godt!!!

(Sier jeg, jeg vet det..)

Jeg har blitt pissa opp etter ryggen mer enn en gang, av forskjellige individ som har intruffet livet mitt på en eller annen måte. Men det er ikke dermed sagt at det er det jeg fortjener!

Jeg prøver så godt jeg kan å sile bort mennesker som vil meg vondt. Og akkurat nå tror jeg jeg har klart det veldig bra. Med mindre noen er noen sinnsykt gode skuespillere da! 

Sannheten kommer alltid for en dag <3 

Glem aldri det. Dere fortjener kun det beste.. Uansett hva andre sier! (Jeg vet, jeg vet! jeg er ganske så dobbeltmoralsk.. 😛 )

Jeg føler ihvertfall at jeg har mange ekte mennesker rundt meg nå.. 

Det er jo alltid enkelte som kun er der for “info”. Men det får heller være. Jeg bretter ikke ut til Gud og hver mann! 😛 

Ja jeg er åpen. Men det er egentlig mer om det overfladiske, det som er enkelt og snakke om.. For min del.. Det er alltid sånn at vi skjuler noe.. Det er alltid noe vi føler at vi ikke vil si. Eller kan si.. Eller.. ja.. dere forstår tegninga.. 

MeEEEEEeeeen jeg har også blitt litt sånn flink med å snakke om ting, det er ikke noe som har vært en selvfølge.. Jeg syns det er mye lettere å skrive. Kanskje ofte skrive først, så kan jeg forklare. For jeg syns det er lettere og sette ord på ting via skriving enn med ord.. Mange sier det er rart. Mange forstår det..

Jeg forstår ikke at folk kan være så flinke til den pratinga jeg da.. 

Joda, jeg maser og maser dagen lang. Holder sjeldent kjeft. Men jeg mener liksom om følelser og dritt. Det å klare å beskrive ting med ord.. Det er ganske vanskelig..

Det var faktisk litt koselig idag, for jeg sendte live på fb, så var det ei som sa at jeg var så flink å sette ord på følelsene mine.. Jeg er egentlig ikke det, men nå har jeg skrevet mye i det siste, og da har jeg allerede fått det ned via tekst.. Så da er det lettere å beskrive krigen innvendig.. 

Jeg har fått endel spm på PM åssen det egentlig er å leve med panikk angst og i tillegg ha seperasjons angst.. 

Well. For min del så kommer jeg ikke unna det.. Og panikken er insane. Det er ekstremt vanskelig for andre å sette seg inn i åssen jeg kan få panikk av den enkleste ting.. Noe andre ville gjort uten å nøle… 

Kjenner jeg at angsten sniker seg på, og jeg ikke har folk rundt meg, snur den seg fortere mot ett panikk anfall enn hva den ville gjort om jeg hadde folk rundt meg.. 

Jeg har angst for angsten i tillegg.. Fordiom jeg har hatt dette i mange år, er det ikke dermed sagt at jeg klarer å legge ned den angsten å bare gå videre.. 

Jeg kan få totalt panikk anfall om jeg finner ut at jeg kanskje ikke sku kjøpt den sjokoladen, og svetten står i det jeg skal betale.. Jeg er på nippet til å springe grinende.. 

Idag feks.. Skulle sjekke posten.. Det er ned en ganske bratt bakke.. Problemet er at jeg skal opp igjen og.. 

Så jeg beina på.. Så merka jeg at jeg var tungpusta og uggen.. Jeg måtte stoppe for så å puste å roe meg ned, å tenke at Maria kommer springende om det trengs. Så jeg brukte litt tid etter jeg kom meg opp bakken på å bare roe ned og puste.. 

Hadde jeg ikke klart det.. At panikken hadde tatt meg skikkelig, kunne jeg endt opp med å revet av meg sko, sokker, kanskje også genser, t skjorte.. U name it.. Fordi jeg trenger kulde.. Det er dritskummelt, for jeg får ikke alltid med meg det. Og det har skjedd endel før, så frykten er der for at jeg skal springe naken rundt her og se helt tullete ut.. 

Jeg kan prøve å lage ett litt mer utfyllende innlegg om dette i morra eller en annen dag, men akkurat her og nå må jeg bare avslutte.. Klokka er 02:50 og jeg føler jeg begynner å bli liiiiiiiiiitt sliten i hue, så da er det vel  bare og lukke pc’n og prøve å sove.. 

Men for å svare litt på spm så er det ganske heftig og leve med panikk- og seperasjonsangst.. Og det er veldig skremmende.. Jeg unner faktisk ingen den følelsen.. 

Nok om det. Nå sier denne tøtta natta, så håper jeg alle dere som er våkne, får sove godt i natt.. Og at alle sammen får ei gooood natts søvn!! <3 

 

Natta godtfolk 

Peace out fra kvinnherad 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg